Whitepaper: AI afslører svagheder i CMO-rekrutteringen.
I DNA Headhunting har vi brugt GPT4 til at analysere 126 stillingsopslag fra danske og internationale virksomheder, som i 2022 og 2023 har søgt en ny CMO. Analysen viser at:
Kravene til CMOer er for få og for vage.
Flere kritiske færdigheder mangler helt.
Rolle, ansvar og mandat stemmer ikke altid overens.
Vægtningen mellem drift og udvikling er tit uklar.
Innovationen kan have trange kår.
Resultatet er skuffede forventninger hos virksomhed og CMO og hurtige udskiftninger på posten. Konsekvensen er usikkerhed, tab af momentum og omkostninger.
Med CMO Profilen rydder vi ud i uklarheden. I en tæt dialog med virksomheden klarlægger vi rollen, de nødvendige lederegenskaber og de præcise kompetencer. Det lægger fundamentet til en lang og succesfuld relation mellem virksomhed og CMO.
Udfyld formularen for at få sendt whitepaperet.
Det er en håndholdt proces, så du får det ikke øjeblikkeligt. Til gengæld ryger du heller ikke i en marketing automation-maskine og får en syndflod af mails fra os.
Ring til Holger Wilcks, +45 2621 0045 for mere information.